mandag den 7. marts 2011

Jakke del. 2, drapering af slag.

I denne del af jakkeføljetonen gennemgår jeg hvordan jeg kommer frem til formen på slaget, der hører til jakken beskrevet i del 1.




Jeg har lavet et mønster til slaget i Pad system, men det fungerer ikke da det kommer op og skal derfor tilrettes. Til højre ses den oprindelige form på slaget inden det blev tilrettet. Det er for langt fortil og for kort bagtil. Til venstre ses den endelige form, hvor jeg har klippet det op, så man har et kig ind til taljen, hvilket gør stylen lettere at se på.



Slaget ses her bagfra. Den venstre side er inden det blev tilrettet. Slaget draperer sig ikke ind til kroppen i dets oprindelige form, så jeg var nødt til at tage noget vidde ud fortil og lægge mere til bagtil.


Her ses slaget efter det er pillet af ginen. Den venstre side er inden det blev rettet og den højre side er efter tilrettelserne. Midt bag er markeret med en stiblet linje. Slaget digitizer jeg så jeg har det digitalt ligesom de andre mønsterdele i Pad System.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar